sâmbătă, 7 iulie 2007

Automobilul Totul desprer un automobil

Un automobil, sau mai familiar maşină, este un vehicul cu patru (rar, trei, şase) roţi, mişcat de un motor cu explozie internă, cu aburi, cu electricitate sau aer comprimat. Are scaune pentru conducător şi pentru cel puţin un pasager.

Automobilele sunt de obicei construite pentru a călători pe drumuri, dar există unele, mai ales vehicule utilitare, care permit călătorii în afara drumurilor - (off-road). Drumurile şi autostrăzile sunt împărţite cu motocicletele sau cu tractoarele.

Un automobil tipic are un motor cu combustie internă şi patru roţi, chiar dacă au apărut pe piaţă maşini cu motoare hibride cu gaz sau electrice. Vehicule cu trei roţi au fost construite, dar nu sunt prea răspândite din cauza problemelor de stabilitate.
Clasificare
Automobilele se clasifică după următoarele criterii principale:

Destinaţie (felul transportului)
Particularitaţi constructive (tipul motorului, tipul transmisiei, tipul propulsiei)
Capacitate de trecere

[modifică] După destinaţie:

[modifică] Automobile pentru transportul persoanelor
Autoturisme - autovehicul care, prin construcţie şi echipare, este destinat transportului de persoane, bagaje şi/sau al bunurilor acestora, având cel mult 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto.
Microturisme - cilindree: 200-250 cm³ (1 – 2 locuri)
Mici - cilindree: 500-1000 cm³ (2 – 4 locuri)
Mijlocii - cilindree: 1000-2000 cm³ (4 – 5 locuri)
Mari - cilindree: 2000-4000 cm³ (4 – 6 locuri)
Foarte mari - cilindree: 3000-8000 cm³ (4 - 8 locuri)
Autobuze - autovehicul destinat şi echipat pentru transportul de persoane şi al bagajelor acestora.
cu capacitate foarte mică (microbuze) 8-15 locuri
cu capacitate mica 15-30 locuri
cu capacitate mijlocie 30-70 locuri
cu capacitate mare 70-100 locuri
cu capacitate foarte mare peste 100 locuri

[modifică] Automobile pentru transportul mărfurilor
Autofurgoneta - are caroserie închisă, cu sarcină utilă sub 10.000 N.
Autofurgonul - are caroserie închisă, cu sarcina utilă peste 15.000 N.
Autoduba - este echipată cu o caroserie închisă, şi cabina conducătorului auto separată.
Autocamioneta - are caroserie deschisă, cu sarcina utilă până la 20.000 N.
Autocamionul - are caroserie deschisă. După capacitatea de încarcare autocamioanele pot fi:
Autoutilitare (cu sarcina utilă de 2.000 N – 15.000 N)
Mici (cu sarcina utilă de 15.000 N – 25.000 N)
Mijlocii (cu sarcina utilă de 25.000 N – 45.000 N)
Mari (cu sarcina utilă de 45.000 N – 70.000 N)
Simbolul Germaniei de Est şi al unui întreg mod de viaţă din comunism, Trabantul s-a născut în 1957. Adesea alintat Trabbi sau Trabi, el îi era livrat proprietarului după ani de stat pe liste de aşteptare, ceea ce făcea ca şoferul să îl îngrijească aproape părinteşte şi să devină artist în întreţinerea lui.

Simpaticul Trabbi a făcut nu numai automobilism, ci şi istorie şi artă: desenat pe Zid la căderea comunismului; exponat în "Rock and Roll Hall of Fame" în Cleveland, Ohio; apariţie în producţia "Zoo TV Tour" al trupei U2; personaj în filmele "Good Bye, Lenin" şi "Pisica albă, pisica neagră"

Numele de Trabant a fost ales în urma unui concurs, în 1957, "anul Sputnik" ("trabant" în germană) - primul satelit artificial. Linia de producţie a Trabantului era extrem de laborioasă, aproape neschimbată de-a lungul deceniilor de existenţă. Cei mai mulţi dintre muncitori erau vietnamezi. În 1989, printr-un contract între statele germane, o versiune mai mică de Volkswagen Polo devine Trabant 1,1, dar odată cu noul deceniu şi căderea Zidului Berlinului, cererea scade, est-germanii preferând maşini occidentale second hand. Producţia de Trabanturi încetează în 1991.

Au existat două tipuri principale de Trabant: Trabant 500 sau Trabant P 50, produs între 1957 şi 1963, şi Trabant 601 sau P 60, produs până în 1991. Trabantul prindea 100 km/ h în 21 sec, viteza maximă era 112 km/h. Produs din Duroplast, Trabantul a fost prima maşină cu o caroserie din material reciclabil.

modele:

Trabant P50 - Trabant 500 (Limousine şi Universal Combi)
Trabant 600 (Limousine şi Universal)
Trabant 601 (Limousine, Universal şi Tramp Cabrio)
Trabant 601 S & Trabant 601 De Luxe
Trabant 601 Hycomat
Trabant 1,1 (Limousine, Universal şi Tramp Cabrio)
Automobile speciale
Autocisterna – echipată cu unul sau două recipiente pentru transportul lichidelor
Autoizoterma şi Autofrigorificul – cu caroserie închisă termoizolantă, pentru transportul bunurilor alterabile
Autobasculanta – prevăzută cu o benă basculantă pentru încărcătură
Automacaraua – echipată cu o macara pentru ridicarea sarcinilor
Autosanitara – dotată cu instalatii sanitare pentru transportul bolnavilor
Autoatelierul – amenajat cu utilaje pentru executarea reparaţiilor
Autotractorul ş.a. – pentru tractarea semiremorcilor

[modifică] După particularitaţile constructive:
Tipul motorului
Tipul transmisiei
Tipul propulsiei

[modifică] Tipul motorului
Motor termic
cu aprindere prin scânteie (în patru sau doi timpi)
cu aprindere prin compresie (motor diesel în patru sau doi timpi)
cu piston rotativ (Wankel)
Motor electric
cu baterii de acumulatoare
cu pile de combustibil

[modifică] Tipul transmisiei
mecanică
hidraulică
hidromecanică
electrică

[modifică] Tipul propulsiei
roţi cu pneuri
roţi cu senile

[modifică] După capacitatea de trecere:
Normală: 2X4 (destinate pentru deplasarea pe drumuri bune)
Mare: 4X4 , 4X6 , 6X6, 8x8 (destinate pentru deplasarea pe drumuri de orice categorie, numite şi automobile de teren)

Un comentariu:

Anonim spunea...

Buna!Sunt Andrei Stroian,am 25 de ani si tocmai mi-am cumparat un audi a4.as dori sa mi-o tunez..ma poti ajuta? te rog...sunt disperat nu am gasit nimic